Verpak je boodschap aantrekkelijk door een animatiefilmpje te maken

Animatiefilmpje maken | M-Media

Als je iets wilt zeggen, dan moet je datgene wat je wilt zeggen verpakken in woorden. Dit is niet zo’n probleem als je bijvoorbeeld iets praktisch wilt communiceren. Als je moeder de deur uit gaat naar de supermarkt en je wilt koekjes, dan kun je dat eenvoudig via woorden communiceren. Het wordt een stuk ingewikkelder als er geen één op één relatie tussen beide bestaat. Als je bijvoorbeeld een gevoel wilt overdragen aan iemand anders, dan kun je dat gevoel niet één op één transporteren. Je moet het gevoel dus vertalen naar woorden en daardoor gaat veel van de betekenis die jij ervaart verloren. Je giet het gevoel dan immers direct in algemene bewoordingen en daardoor gaat de individualiteit van jouw eigen persoonlijke gevoel verloren. De toehoorder verbindt vervolgens zijn eigen concepten aan de algemene uitdrukking van je gevoel en verbindt daar dan zijn of haar eigen interpretatie aan vast. Jouw eigen zuivere gevoel wordt dan ook maar liefst drie keer vertaald. De kans dat de toehoorder ervaart wat jij ervaart is dan ook niet zo groot. Op het moment dat je dus een boodschap wil overdragen, dan moet je het aantal vertalingen zo klein mogelijk houden. Daarom is het vaak beter om gebruik te maken van beelden in plaats van woorden. Beelden hebben een directere route naar bijvoorbeeld gevoelens en begrip. Als je iets tamelijk ingewikkelds wilt communiceren, dan is het belangrijk dat je de boodschap verpakt in een simpel jasje. Dit lukt niet als je er een lap tekst van maakt, maar als je een animatiefilmpje gaat maken, dan lukt dit vaak wel. Mits je natuurlijk een professioneel bedrijf inschakelt dat voor jouw bedrijf een animatiefilmpje kan maken. Wil je meer weten over de mogelijkheden van een animatiefilmpje maken, dan kun je altijd terecht bij m-media.nl. Een animatiefilmpje laten maken als promotievideo is in deze tijden enorm handig. De attentiespanne van mensen wordt alsmaar korter. Filmpjes op YouTube moeten bijvoorbeeld niet veel langer dan een minuut duren. Men vindt het fijn om snel even korte filmpjes te kijken en wil ook kunnen schakelen. Door geen saaie teksten aan te bieden of langslepende filmpjes, kun je de mensen sneller bereiken. Daarnaast zijn animatiefilmpjes net even anders waardoor ze nieuwsgierigheid opwekken. Hierdoor willen mensen altijd even ontdekken wat er nu eigenlijk getoond wordt. Als het dan ook nog een kort animatiefilmpje laat maken, dan weet je vrijwel zeker dat mensen het einde van het filmpje halen als ze eenmaal starten met kijken.

Kijk op m-media.nl om te ontdekken hoe je een animatiefilmpje kunt maken

Op de website van m-media.nl vind je in ieder geval al erg veel informatie over de procedure bij een animatiefilmpje maken. Je kunt in ieder geval een animatiefilmpje laten maken voor de volgende doeleinden:

  • Naamsbekendheid verbeteren
  • Klantbegrip creëren
  • Conversie verhogen

Als je bijvoorbeeld vooral je bedrijfsnaam wilt promoten, dan kun je kiezen voor een vlot en in het oog springend animatiefilmpje. Wil je klantbegrip creëren en bepaalde zaken uitleggen kun je daar een bijpassend animatiefilmpje bij maken. Dat doe je uiteraard niet zelf. Dat doen de professionals voor je. Deze gaan aan de slag met het animatiefilmpje en jij kunt daarna aangeven of je tevreden bent over het resultaat.

Meer weten? Neem dan snel contact op

Als je meer wit weten, dan kun je het beste even contact opnemen. Op de site van m-media.nl vind je onderaan een blauwe knop. Hier kun je op klikken en dan krijg je een overzicht te zien van alle contactinformatie. Lees meer…