Klantenservice Ikea

Ikea, wie kent deze meubelgigant niet en wie heeft er nog nooit iets gekocht? Hoewel zij altijd erg hun best doen om uitstekende producten te verkopen, kan het uiteraard toch het geval zijn dat je de klantenservice van Ikea wilt spreken. Dit kan bijvoorbeeld zo zijn op het moment dat jij thuis bij het in elkaar zetten van het meubilair ontdekt dat er een bepaald onderdeel ontbreekt. Dat is natuurlijk heel erg lastig, want dat betekent dat je niet verder kunt gaan met het bouwpakket. Ook kan het zijn dat je de klantenservice bij Ikea mee wilt delen dat je ontevreden bent over iets dat je bij hen hebt gekocht, omdat de levensduur niet zo lang is als zij aangegeven hadden of omdat de kleur van de onderdelen in het pakket niet overeen komen met het voorbeeldmodel dat zijn in de winkel hadden staan. Zo kunnen er verschillende oorzaken zijn die jou er toe doen besluiten dat je contact wilt hebben met een van de medewerkers van de klantenservice van Ikea.

Klantenservice Ikea in winkel

Als jij iets wilt ruilen of een onderdeel mist, dan is het aan te raden om naar de klantenservice bij Ikea te gaan in de winkel. Iedere vestiging van hen beschikt immers over een speciale balie hiervoor. Het voordeel van hier naar toe gaan is dat je meestal meteen kunt beschikken over een nieuw product of over het missende onderdeel. Nadeel is dat er maar een beperkt aantal vestigingen in heel Nederland te vinden is en dat het daardoor kan zijn dat je lang moet rijden om bij een filiaal te komen. Dan zal dit voor jou niet meteen de eerste optie zijn. Gelukkig kun je ook nog op andere manieren in contact komen met de klantenservice van Ikea. Zo kun je bijvoorbeeld via hun website ook eerst bij de veelgestelde vragen kijken, om te zien of jij daar toevallig het antwoord op jouw vraag kun vinden. Ook kun je hen contacteren via sociale media, door een berichtje achter te laten op hun Twitterpagina of Facebookpagina. Hun sociale media team zit voor jou klaar om jouw berichten zo goed mogelijk te beantwoorden. En daarnaast heb je uiteraard ook nog altijd de mogelijkheid om hen te bellen. Het voordeel van bellen naar de klantenservice van Ikea is dat je er de deur niet voor uit hoeft en dat je toch rechtstreeks contact hebt met een medewerker van het bedrijf. Bekijk snel de website http://deklantenservice.nl/bedrijven/ikea-klantenservice/.

Lang keuzemenu

Er zit echter ook een nadeel aan bellen naar de klantenservice bij Ikea en dat is het feit dat je eerst door een lang keuzemenu moet voordat je doorverbonden wordt met een van de medewerkers. Bij lange keuzemenu’s loop je altijd het risico dat je nadat de laatste optie genoemd is, je niet meer zeker weet welk nummer nu het beste paste bij de reden waarom jij belde. De website De Klantenservice komt jou hierbij graag te hulp, zij hebben het telefonische keuzemenu van de klantenservice van Ikea voor jou uitgeschreven, zodat je van tevoren alvast op kunt zoeken welke keuzeoptie het best bij jou past. Zo vind je op hun site dat je de volgende opties te horen krijgt:

  • 1 voor voorraadinformatie en openingstijden
  • 2 voor levertijden en transportorders
  • 3 voor openstaande klachten
  • 4 voor informatie over keukens
  • 5 voor transportservice, betaalservice of montageservice
  • 6 voor algemene vragen, garantie en voorwaarden

Bij de verschillende opties krijg je bovendien nog weer nieuwe keuzemogelijkheden, om jouw vraag of klacht nog verder te verfijnen. Ook deze staan voor de klantenservice van Ikea helemaal uitgewerkt op deze site, zodat je zo efficiënt mogelijk door het keuzemenu kunt gaan.